до 60 хвилин
до 10 днів
безкоштовно
Тут ви можете подати заяву про призначення пенсії за такими категоріями:
- за віком;
- за вислугу років;
- по інвалідності;
- у разі втрати годувальника.
1. Увійдіть у кабінет громадянина на diia.gov.ua або зареєструйтеся за допомогою КЕП.
2. Виберіть послугу, заповніть необхідні дані та додайте потрібні відскановані документи. Підпишіть заяву електронним підписом.
3. Щойно рішення про призначення пенсії буде ухвалено, на електронну пошту надійде сповіщення. Завантажити та роздрукувати рішення можна в кабінеті громадянина в розділі Послуги — Отримані документи.
Документи про призначення пенсії можна подати у сервісному центрі Пенсійного фонду України особисто або через офіційного представника за довіреністю (заява може бути подана заявником не раніше ніж за місяць до досягнення ним пенсійного віку)
Отримаєте рішення про призначення пенсії
Статус заяви перевіряйте в особистому кабінеті на порталі Дія. Вам потрібно натиснути на свої ПІБ у правому верхньому кутку та вибрати потрібний розділ. Після чого перейдіть до розділу Послуги та знайдіть блок Замовлені послуги.
Результат опрацювання надійде в розділ Зверніть увагу.
Так, після перевірки поданих онлайн документів потрібно відвідати ПФУ. З собою треба мати оригінали документів для отримання пенсійного посвідчення. Паперове пенсійне посвідчення можна забрати в підрозділі ПФУ за місцем перебування на обліку, а електронне пенсійне посвідчення – у відділенні банку, вказаному в заяві.
Ознайомтеся з причиною відмови в розділі Зверніть увагу.
Якщо виникла технічна помилка — зверніться до нашого чатбота — https://chat.diia.gov.ua/ для аналізу ситуації.
Якщо вам вказали конкретну причину відмови, але ви з нею не згодні або хочете отримати більше деталей — зверніться до Пенсійного фонду за телефоном 0 800 503 753 або на електронну пошту info@pfu.gov.ua
Щоб змінити спосіб виплати пенсії вам потрібно:
1. Авторизуватись на порталі Пенсійного фонду https://portal.pfu.gov.ua/ натиснувши Вхід у верхньому правому кутку.
Є декілька способів, як увійти до системи:
- за допомогою КЕП (Кваліфікованого електронного підпису), якщо він у вас є;
- якщо немає, виберіть Дія.Підпис або GOV ID.
2. У розділі Щодо пенсійного забезпечення виберіть Внесення змін до пенсійної справи, після чого виберіть Заява про зміну способу виплати пенсії.
3. Заповніть заяву та підпишіть її електронним цифровим підписом.
Обов’язкові для завантаження — скановані копії картки платника податків (РНОКПП) та паспорта (або посвідки). Інші документи можуть знадобитись залежно від виду пенсії та даних анкети заявника.
Електронне пенсійне посвідчення (ЕПП) — це документ у вигляді звичайної пластикової банківської картки, який підтверджує статус пенсіонера. На відміну від звичайного пенсійного посвідчення, ЕПП поєднує функції посвідчення і платіжної картки та містить електронний підпис.
Кваліфікований електронний підпис можна отримати:
- у кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг — це перевірені державою компанії та установи, які роблять ваш електронний підпис офіційно законним https://czo.gov.ua/ca-registry;
- в особистому кабінеті Приват24 онлайн або у відділенні банку — для клієнтів ПриватБанку послуга безкоштовна;
- в особистому кабінеті Монобанку — для ФОП та фізичних осіб, послуга безкоштовна;
- у кабінеті Вчасно.КЕП (безкоштовно для фізичних осіб) — https://cap.vchasno.com.ua;
- у МВС та ДПС — безкоштовно.
Якщо ви хочете дізнатися більше про отримання підпису, то радимо звернутися до того центру, в якому плануєте його замовляти.