Файли Cookie

Дія не зберігає дані, але використовує cookies щоб працювати правильно. Натисніть «Дозволити всі», якщо ви погоджуєтесь на використання порталом цих файлів.
Центр налаштування конфіденційності
Ваш браузер зберігає та отримує інформацію у формі cookie файлів. Вона може стосуватись вас, ваших інтересів або вашого пристрою. Ця інформація не ідентифікує безпосередньо вас, але персоналізує ваш вебдосвід. Файли cookie потрібні для того, щоб персоналізувати ваше користування Порталом та зробити його приємнішим і зручнішим.
Обов’язкові файли cookie
Вони потрібні, щоб реагувати на ваші запити, початок сеансу, авторизацію чи заповнення форм. Ви можете налаштувати свій браузер так, щоб він блокував ці файли або ж сповіщав про їх використання. У такому разі деякі частини Порталу не працюватимуть. Cookie не зберігають особисту інформацію
Подання заяви:

~ 30 хвилин

Надання послуги:

до 30 днів

Вартість:

безкоштовно

Опис послуги:

Тут можна подати заяву, щоб отримати субсидію на оплату житлово-комунальних послуг.


Субсидія може покривати:

1. Оплату комунальних послуг у багатоквартирних та приватних будинках, а саме:

- управління будинком;

- постачання та розподіл газу, електроенергії, тепла, води;

- вивезення сміття.

2. Додаткові внески в багатоповерхівках:

- підтримка роботи лічильників та абонентське обслуговування;

- витрати на утримання будинку, якщо у вас ОСББ чи кооператив.

3. Закупівля палива — газу, твердого або рідкого побутового 


Житлові субсидії на придбання палива надаються один раз на рік. Вони призначаються, якщо домогосподарство не отримує комунальну послугу з постачання теплової енергії для централізованого опалення та не використовує природний газ або електричну енергію для індивідуального опалення.

Як отримати послугу
Онлайн

1. Зареєструйтеся чи авторизуйтеся в кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису або BankID.

2. Виберіть у меню Послуги на порталі Дія послугу Заява на субсидію.

3. Перевірте коректність своїх даних у профілі користувача, оновіть їх за необхідності.

4. Вкажіть адресу за якою бажаєте отримати субсидію.

5. Оберіть чи бажаєте отримати субсидію на житлові та комунальні послуги. Якщо так, відмітьте необхідні послуги з переліку доступних та заповніть поля по кожній з них.

6. Вкажіть IBAN рахунку на який буде нараховуватись субсидії.

7. Вкажіть дані людей, що зареєстровані у оселі, а також їх родичів.

Якщо ви внутрішньо переміщена особа або ж орендодавець, необхідно зазначити тільки дані тих, хто фактично мешкає у оселі. Під час розрахунку враховуються доходи людей, зазначених у заяві про субсидію.

8. Перевірте дані сформованої заяви.

9. Підпишіть електронним підписом та відправте.

Офлайн

З 1 грудня подати документи на призначення житлових субсидій та пільг до органів Пенсійного фонду України можна декількома способами, в залежності від того, який є зручнішим:

– особисто, звернувшись до обраного сервісного центру Пенсійного фонду України;

– поштою, на адресу органу Фонду.

Подати документи на призначення субсидій можна також до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центрів надання адміністративних послуг.

Громадянин надає:

- заяву про призначення та надання житлової субсидії;

- декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

За потреби можуть бути також додані:

- договір найму (оренди) житла (за наявності);

- довідки про доходи (у разі зазначення у декларації доходів, інформація про які відсутня в ДФС, ПФУ;

- інші документи, які необхідні для розгляду питання по суті (у разі потреби), наприклад, документами, що підтверджують непроживання особи за місцем реєстрації.

Такими документами можуть бути:

- довідки, що підтверджують місце перебування особи на території іншої адміністративно-територіальної одиниці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання, у тому числі легалізовані в Україні документи про набуття страхового стажу в іншій країні;

- довідки про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні;

- акти обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства селищної, сільської або міської ради;

- договори оренди житла в іншому місці тощо.

Результат
Наступні кроки

Отримання виплати зручним для вас способом.

Часті питання та відповіді
Кому призначається субсидія?

Субсидія призначається особі за місцем реєстрації. При призначенні враховуються також доходи членів сім’ї заявника в разі, якщо фактичне місце проживання не збігається з місцем реєстрації. Якщо в житлі зареєстровані неповнолітні діти без батьківської опіки та/або недієздатні особи працездатного віку, над якими встановлено опіку, житлова субсидія призначається за заявою опікуна. За рішенням органів соціального захисту населення субсидія може призначатися за фактичним місцем проживання особам, які орендують житло на підставі договору найму, або індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію. 

Житлова субсидія також може призначатися одному із членів домогосподарства, які не зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають у ньому без укладеного договору найму (оренди) житла, у разі, коли вони є внутрішньо переміщеними особами. У випадках призначення житлової субсидії орендарям та внутрішньо переміщеним особам, склад домогосподарства вказує заявник час звернення за призначенням житлової субсидії. Йому потрібно додати відповідні документи, що підтверджують проживання за фактичною адресою домогосподарства. Житлова субсидія не може призначатися одночасно за місцем реєстрації та фактичним місцем проживання.

Хто може отримати субсидію?

Субсидію можуть отримати сім’ї для яких комунальні послуги обходяться надто дорого. Держава визначає, яку частину рахунків родина повинна сплачувати сама — ця сума залежить від доходів. Якщо ж платіж за комуналку перевищує цей розрахований обов’язковий внесок, різницю покриває субсидія.


Як це працює:

1. Береться середній місячний дохід усієї сім’ї.

2. Потім дохід ділиться на кількість людей, які проживають в будинку/квартирі. Це люди, які зареєстровані, фактично проживають, орендарі чи внутрішньо переміщені особи. Так визначається середньомісячний дохід на одну людину.

3. Отриманий середньомісячний дохід на одну людину порівнюється з прожитковим мінімумом (з 01.01.2025 він становить 2 920 грн).

4. Далі отриманий результат ділиться на 2, а потім множиться на 20%, і у такий спосіб визначається відсоток від середньомісячного сукупного доходу.


Якщо ваші рахунки за комунальні послуги більші за цей розрахований обов’язковий платіж — ви маєте право на субсидію.

Як учаснику бойових дій отримати знижку на житлово-комунальні послуги?

Подати заяви та необхідні документи можна:

  • в найближчому сервісному центрі ПФУ;
  • до ЦНАПу;
  • до уповноваженої посадової особи виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади;
  • онлайн на порталі ПФУ.


Оформлювати пільги на комунальні послуги може не лише учасник бойових дій, а й його близькі родичі (батьки, дружина, діти). Для цього потрібно мати документи, які підтверджують родинні звʼязки, та довідку про призначення статусу УБД. 

Зверніть увагу: житлова субсидія та знижка на житлово-комунальні послуги для УБД – це різні послуги.

Як продовжити житлову субсидію?

Пенсійний фонд України автоматично призначає житлову субсидію на наступний період, якщо в попередньому ви отримували пільгу.

Щодо «нульової» субсидії, тобто коли розмір плати за комунальні послуги не перевищує обов’язкового відсотка, тоді ситуація така:

  • якщо її призначили на опалювальний сезон, то потрібно подавати нову заяву на неопалювальний;
  • якщо її призначили на неопалювальний сезон, тоді субсидія на опалювальний сезон буде розрахована автоматично і створювати нову заяву не потрібно.


Проте є категорії громадян, які мають подавати нові заяви щосезону. А саме якщо:

  • у складі вашої сім’ї є ВПО;
  • в оселі фактично проживають не всі зареєстровані мешканці;
  • субсидія призначена за адресою орендованого житла;
  • ви звертаєтеся за субсидією на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.
Який термін опрацювання заяви?

Заява розглядається Пенсійним фондом протягом 30 календарних днів. Сповіщення про результат надійде на електронну пошту, а також відобразиться в особистому кабінеті на порталі Дія в розділах Зверніть увагу та Замовлені послуги.

На які послуги надається житлова субсидія?

Наразі у вигляді житлових субсидій держава відшкодовує витрати на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, а саме: 

1) внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, за абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються в багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами, а також таких житлово-комунальних послуг: 

  • житлової послуги — послуги з управління багатоквартирним будинком; 
  • комунальних послуг — послуг з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами; 

2) внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, за абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються в багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами, а також витрат на управління багатоквартирним будинком, у якому створено об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельний (житловий) кооператив та витрат на комунальні послуги в такому будинку; 

3) на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива. Житлові субсидії на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива надаються один раз на рік і призначаються, якщо домогосподарство не отримує комунальну послугу з постачання теплової енергії для централізованого опалення (теплопостачання) та не використовує природний газ або електричну енергію для індивідуального опалення.

На який термін надається субсидія?

Субсидія призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону і розраховується на неопалювальний сезон — з 1 травня до 30 вересня та опалювальний сезон — з 1 жовтня до 30 квітня. Житлова субсидія на оплату комунальних послуг з постачання теплової енергії, постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії для централізованого, автономного та індивідуального опалення розраховується у квітні та жовтні. При призначенні враховується тривалість опалювального сезону з 16 жовтня до 15 квітня включно.

До кого звертатися з оскарженням рішення?

Для оскарження рішення зверніться до відділення Пенсійного фонду України за адресою вашою задекларованого місця проживання.

Як перевірити, чи призначено субсидію?

Якщо вам призначили житлову субсидію, то протягом 3-х днів із дати ухвалення рішення Пенсійний Фонд України повідомить вам. Сповіщення про результат надійде на електронну пошту та в особистий кабінет на порталі Дія в розділи: Зверніть увагу та Замовлені послуги.

Також ви можете уточнити цю інформацію, зателефонувавши до Пенсійного фонду України, — https://www.pfu.gov.ua/kontakty/ або за номером гарячої лінії — 0-800-503-753, 044-281-08-70, 044-281-08-71.

Як отримати електронний підпис (КЕП)?

Кваліфікований електронний підпис можна отримати:

  • у кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг — це перевірені державою компанії та установи, які роблять ваш електронний підпис офіційно законним https://czo.gov.ua/ca-registry;
  • в особистому кабінеті Приват24 онлайн або у відділенні банку — для клієнтів ПриватБанку послуга безкоштовна;
  • в особистому кабінеті Монобанку — для ФОП та фізичних осіб, послуга безкоштовна;
  • у кабінеті Вчасно.КЕП (безкоштовно для фізичних осіб) — https://cap.vchasno.com.ua;
  • у МВС та ДПС — безкоштовно.


Якщо ви хочете дізнатися більше про отримання підпису, то радимо звернутися до того центру, в якому плануєте його замовляти.

Що робити, якщо заяву відхилено?

Ознайомтеся з причиною відмови в розділі Зверніть увагу.

Якщо виникла технічна помилка — зверніться до нашого чатбота — https://chat.diia.gov.ua/ для аналізу ситуації.

Якщо вам вказали конкретну причину відмови, але ви з нею не згодні або хочете отримати більше деталей — зверніться до Пенсійного фонду за телефоном 0 800 503 753 або на електронну пошту info@pfu.gov.ua

Пов'язані закони та накази
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Завантажити
Доступний тільки з Windows 10
Доступно для
  • Windows
6.5%
людей використовує
цей браузер
Apple Safari
Завантажити
Доступний тільки з macOS
Доступно для
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux