Перші документи дитини
Які документи необхідно оформити
Перший документ новонародженої дитини — свідоцтво про народження. Щоб його отримати, вам потрібно зареєструвати факт народження дитини не пізніше, ніж через місяць від дня пологів.
Одночасно з реєстрацією народження проводиться визначення походження дитини (внесення інформації про її батьків у свідоцтво) та присвоєння їй прізвища, імені та по батькові.
Зверніть увагу! Несвоєчасна без поважної причини державна реєстрація народження дитини тягне за собою накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 51 до 153 грн).
Заповніть заявку на отримання комплексної послуги єМалятко.
Зверніться до відділу ДРАЦС чи ЦНАП за місцем проживання. Необхідні документи:
-
заява одного з батьків;
-
паспорти чи документи, що посвідчують особу обох батьків (одного з них);
-
медичне свідоцтво про народження;
-
свідоцтво про шлюб (спільна заява батьків для внесення відомостей про батька).
Ім’я дитини визначається за згодою батьків. Дитина може мати не більше двох імен.
Якщо у батьків одне прізвище, таке ж буде і дитини. Якщо у батьків різні прізвища, можна дати дитині будь-яке з них або подвійне.
По батькові присвоюється за власним іменем батька. Якщо батько має подвійне ім’я, то по батькові дитині присвоюється за одним із них.
Якщо жінка не перебуває у шлюбі, немає спільної заяви батьків або відповідного рішення суду, запис про батька провадиться за прізвищем матері, а ім'я та по батькові дитини записуються за її вказівкою.
Якщо дитина народилася у подружжя, у свідоцтві про народження дружина записується матір'ю, а чоловік — батьком дитини.
Походження дитини від матері визначається на підставі медичного свідоцтва про народження, яке видається у пологовому будинку. Походження дитини від батька визначається на підставі свідоцтва про шлюб.
Якщо батьки не перебувають у шлюбі, походження дитини від батька визначається за письмовою заявою матері та батька дитини про визнання батьківства або за рішенням суду.
Якщо жінка не перебуває у шлюбі, а заяви про визнання батьківства немає, то дані про батька вказуються зі слів матері.
Якщо дитина народилася не впологовому будинку (вдома або в авто, літаку, у віддаленій місцевості тощо), потрібно заявити про її народження протягом 7 днів та отримати довідку про народження.
Встановлення факту народження жінкою дитини поза медичним закладом здійснюється медичною консультаційною комісією.
-
Протягом 7 днів з моменту пологів потрібно звернутися до лікаря. Гінеколог повинен зафіксувати післяпологовий період жінки, а педіатр оглянути новонародженого малюка.
-
Потрібно отримати Довідку №1 та Довідку №2 у завідувачів відділення гінекології та педіатрії медичного закладу, де проходив огляд мами та дитини.
Якщо з певних причин батьки не мають висновків лікарів, потрібно провести ДНК-експертизу. Вона підтвердить, що саме ця жінка та чоловік є батьками новонародженої дитини.
-
Потрібно подати заяву в довільній формі до Департаменту охорони здоров'я міста чи області, де розміщена медична консультаційна комісія.
Текст заяви може бути таким: «Моя дружина/донька народила живу дитину чоловічої (жіночої) статі, дата та час народження, адреса. Підпис та дата складання заяви».
До заяви потрібно додати копію паспортів батьків, Довідку №1 та Довідку №2 (або результати ДНК-експертизи), а також інші документи за наявності (обмінну карту вагітної, виписку з медичної карти за формою відповідно № 113/о або 027/о, результати аналізів та УЗД, фото батьків з дитиною одразу після пологів тощо).
-
Протягом 10 робочих днів медична консультаційна комісія надасть висновок, який підтверджує, що ця жінка — матір цієї дитини, народженої поза медичним закладом.
-
Копію висновку слід надати педіатру. Лікар видасть довідку №103-1/о, яка потрібна для державної реєстрації народження.
-
Щоб зареєструвати народження та отримати свідоцтво, потрібно подати до відділу ДРАЦС висновок медичної консультаційної комісії, довідку №103-1/о, паспорти батьків. Зробити це потрібно протягом 30 днів з дня народження дитини.
Новонароджена дитина повинна бути зареєстрована за місцем проживання протягом 3-х місяців з дня державної реєстрації народження. Місцем проживання дитини до 14 років повинне бути місце проживання її батьків (або одного з них).
Для реєстрації місця проживання потрібно сплатити адміністративний збір у розмірі 13 грн 60 коп.
У разі звернення з порушенням встановленого строку за реєстрацію місця народження дитини вам доведеться сплатити штраф.
Заповніть заявку на отримання комплексної послуги єМалятко.
Зверніться до ЦНАП за місцем проживання. Необхідні документи:
-
заява одного з батьків;
-
паспорти батьків або документи, що посвідчують особу;
-
свідоцтво про народження;
-
квитанція про сплату адміністративного збору;
-
письмова згода другого з батьків (у разі, якщо батьки зареєстровані за різними адресами).
Індивідуальний податковий номер може знадобитися дитині для підписання декларації з сімейний лікарем чи педіатром, отримання спадщини, оформлення договору купівлі-продажу чи дарування, отримання ID-картки у 14 років, отримання виплати винагород за участь у конкурсах.
Заповніть заявку на отримання комплексної послуги єМалятко. Зверніть увагу! Номер буде внесено до свідоцтва про народження.
Зверніться до Державної податкової служби за місцем проживання. Необхідні документи:
-
паспорти батьків або документи, що посвідчують особу;
-
свідоцтво про народження;
-
форма 1ДР – заява, де міститься інформація про прізвище, ім'я та по батькові, дату та місце народження неповнолітньої особи, для якої буде видано ІПН.
Батьки можуть оформити закордонний паспорт для дитини будь-якого віку. Закордонний паспорт оформляється на 4 роки особам, які не досягли 16-річного віку, і на 10 років особам, які досягли 16-річного віку.
Присутність дитини віком до 12 років не є обов'язковою, але батькам потрібно взяти з собою фотокартки дитини.
Якщо дитині виповнилося 12 років, її присутність є обов'язковою під час оформлення та видачі документів. Фотографування дітей віком від 12 років відбувається лише на місці. Сканування відбитків пальців здійснюється з 12 років за дозволом батьків.
Зверніться до ЦНАП за місцем проживання, територіального органу Державної міграційної служби або державного підприємства «Документ».
Необхідні документи:
-
свідоцтво про народження;
-
довідка про отримання дитиною громадянства України (якщо один з батьків на момент народження дитини не був громадянином України);
-
паспорт дитини (якщо їй виповнилося 14 років);
-
код ІПН (за наявності);
-
паспорти батьків або документи, що посвідчують особу;
-
раніше видані закордонні паспорти або проїзні документи дитини (за наявності).
Під час оформлення біометричного закордонного паспорта інформацію про особу вносять до Єдиного державного демографічного реєстру з присвоєнням унікального номеру запису в ньому – УНЗР.
Унікальний номер запису у реєстрі (УНЗР) – це цифровий, незмінний ідентифікатор людини, що допоможе швидко і достовірно встановити особу. А ще УНЗР – це надійний захист від бюрократії, адже він надає доступ до безлічі електронних сервісів та послуг.
Зверніть увагу! Отримати УНЗР можна під час замовлення комплексної послуги єМалятко. Номер буде внесено до свідоцтва про народження.
Багатодітна сім’я – це сім’я, що складається з батьків (або одного з них) і трьох та більше дітей. Батькам і дітям видаються відповідні посвідчення, які дозволяють отримувати пільги для багатодітних сімей. Строк дії посвідчень визначається окремо для кожної багатодітної сім’ї. Дітям з багатодітної сім’ї посвідчення видаються з шести років.
Зверніться до ЦНАП за місцем проживання. Необхідні документи:
-
свідоцтва про народження всіх дітей;
-
паспорти батьків або документи, що посвідчують особу;
-
свідоцтво про шлюб (за наявності);
-
довідка про реєстрацію місця проживання особи (форма № 13) на кожного члена сім'ї;
-
фотокартки (батьків та дітей) розміром 30 х 40 міліметрів;
-
довідки із загальноосвітнього, професійно-технічного, вищого навчального закладу (для осіб від 18 до 23 років у разі, коли вони навчаються за денною формою навчання);
-
довідки структурного підрозділу, виконавчого органу міської ради про те, що за місцем реєстрації батька або матері посвідчення не видавалися (у разі реєстрації батьків за різними адресами).