Міністерство цифрової трансформації впроваджує комплексну національну політику розвитку цифрових компетентностей громадян.
Про це йдеться у колонці заступника Міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції Валерії Іонан для НВ.Бізнес.
У колонці наводиться статистика, що демонструє прискорення процесів цифровізації в світі:
-
У чотири рази збільшилась кількість осіб, які за власною ініціативою шукають можливості для онлайн-навчання.
-
84% роботодавців налаштовані на швидку цифровізацію робочих процесів, включаючи перехід на дистанційну роботу, з можливістю переведення 44% робітників на такий формат співпраці.
-
Вікно можливостей для перекваліфікації та підвищення кваліфікації робітників стає дедалі вужчим. Для працівників, які мають намір залишатись на своїх посадах, частка основних навичок, яка зміниться протягом наступних п’яти років — 40%, а 50% усіх працівників потребуватимуть перекваліфікації.
«Ключовий виклик — недостатність цифрових компетенцій. Тобто рівень підготовки українців з питань цифрових компетентностей не відповідає вимогам цифрової економіки та суспільства», — підкреслюється в колонці.
Це засвідчують результати першого в історії України соціологічного дослідження цифрових навичок громадян, проведеного в кінці 2019 року. Не володіють такими навичками 15,1% українців, а низький рівень мають 37,9% громадян. Отже, 53% українців перебувають нижче позначки «базовий рівень», за методологією оцінки цифрових компетентностей, яка застосовується Європейською комісією.
«За рік нам вдалося створити без державного фінансування 45+ освітніх серіалів із цифрової грамотності. Менш ніж за рік онлайн-платформу «Дія.Цифрова освіта» відвідали майже 2 млн українців, з них — майже 500 000 зареєструвались на навчання», — заявила Валерія Іонан.
Також освітні серіали з цифрової грамотності поширені на популярних відеоплатформах «Megogo» і «1+1 video», щоб охопити ще більше українців, а ще їх демонстрували в ефірі десятки регіональних телеканалів.
Як зазначається у колонці, на порталі «Дія.Цифрова освіта» є тест, завдяки якому кожен громадянин може перевірити власний рівень цифрової грамотності. Тест розроблено на основі комплексного і системного підходу до різних складових цифрової компетентності — оцінюються 30 цифрових компетентностей.
«Буквально за декілька місяців «Цифрограм» почали складати більше 100 000 українців, з них відповіли на всі 90 запитань тесту — 65% користувачів», — наводить статистику Валерія Іонан.
Хаби цифрової освіти — це місця, куди може завітати кожен громадянин, безкоштовно отримати доступ до порталу Дія.Цифрова освіта та пройти навчання з цифрової грамотності. Це — бібліотеки, школи, університети, компанії і приватний сектор, IT-організації, ЦНАПи, громадські організації.
«Крім 2000 вже створених за рік офлайн-хабів цифрової освіти, наразі в процесі долучення до мережі більше 4000 хабів», — розповідає Валерія Іонан.
У колонці зазначаються плани присвятити 2021-й рік кропіткій роботі із законодавством, нормативно-правовими актами та усіма стейкхолдерами. Зокрема, очікується ухвалення Кабінетом Міністрів України Концепції розвитку цифрових компетентностей громадян.
«Завдяки реалізації Концепції кількість громадян, що підвищать рівень своїх цифрових компетентностей, збільшиться до понад 10 млн українців за 5 років», — уточнює Валерія Іонан.
Останні новини
ви можете вільно користуватися ним.
цей браузер
- Windows
цей браузер
- Mac OS