Відкриття ФОП
Подання заяви:

~ 10 хвилин

Реєстрація:

2 робочі дні (крім святкових і вихідних)

Вартість:

безкоштовно

Опис послуги:

Тут ви можете зареєструвати фізичну особу підприємцем, обрати загальну чи спрощену систему оподаткування та подати заяву на реєстрацію платником податку на додану вартість (ПДВ).

Як отримати послугу
Онлайн

1. Вам знадобиться електронний підпис (кваліфікований електронний підпис).

2. Зареєструйтеся чи авторизуйтеся (якщо вже зареєстровані) у кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису.

3. Заповніть онлайн-форму на отримання послуги.

4. Заповнену заяву на реєстрацію ФОП буде автоматично надіслано до реєстратора за місцем вашої реєстрації або за місцем реєстрації, що вказано в довідці переселенця.

5. Якщо ви обрали спрощену форму оподаткування, заяву на перехід до спрощеної системи буде також автоматично надіслано до податкового органу за місцем вашої реєстрації або за місцем реєстрації, що вказано в довідці переселенця.

6. Якщо ви поки не обрали форму оподаткування, короткий тест нижче допоможе вам визначитися.

7. Зверніть увагу! Також ви можете подати заяву на реєстрацію платником податку на додану вартість (ПДВ), якщо обрали загальну систему оподаткування.

Пройти тест
Офлайн

1. Вам знадобиться ваш номер платника податків (реєстраційний номер облікової картки платника податків – РНОКПП) — це те ж саме, що раніше називалося ідентифікаційним номером. Якщо ви не оформлювали номер платника податків за релігійними переконаннями, вам знадобиться паспорт з відміткою про право використовувати номер і серію паспорта замість номеру платника податків або додатку до ID картки в якому є така відмітка.

2. Заяву треба подати до Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) або до виконкому міської ради за місцем проживання. Так само можна подати заяву на перехід до спрощеної системи оподаткування. Обидві послуги безкоштовні.

3. Якщо у вас немає можливості відвідати ЦНАП чи виконком особисто, ви можете надіслати заяву поштою. У цьому випадку перед відправкою треба засвідчити ваш підпис нотаріально.

4. Завантажити форму заяви на відкриття ФОПу можна – тут.

5. Завантажити форму заяви на перехід до спрощеної системи оподаткування можна тут.

6. Завантажити форму заяви на на реєстрацію платником ПДВ можна тут.

7. Зверніть увагу, що заяву на перехід до спрощеної системи та на реєстрацію платником ПДВ буде передано у податкову службу за місцем вашої реєстрації або за місцем реєстрації, що вказано в довідці переселенця.

Результат

Статус заяви можна перевірити у кабінеті громадянина. Повідомлення про реєстрацію чи відмову також з’явиться у кабінеті, буде відправлено електронною поштою. Як тільки запис про реєстрацію ФОПу з’явиться в Єдиному державному реєстрі, ви можете отримати витяг з реєстру в кабінеті громадянина. Витяг має юридичну силу – його можна роздрукувати й користуватися як будь-яким іншим документом.

Наступні кроки
Зверніть увагу!

Після реєстрації ФОПу вам доведеться зареєструвати Книгу обліку доходів у податковій службі. Ми працюємо над змінами в законодавстві, аби це скасувати, але поки реєстрація книги обов’язкова для всіх ФОПів.

Як зареєструвати книгу обліку
Зверніть увагу!

На період карантину ви можете розпочати вести свою діяльність без реєстрації книги обліку і вести облік своїх доходів без її використання.

Проте протягом 3 місяців з дня припинення карантину ви обов'язково маєте подати до Центру обліку платників за місцем реєстрації або за місцем реєстрації, що вказано в довідці переселенця заповнену книгу обліку, що включає доходи, здійснені протягом карантину (порядок ведення тут).

Часті питання та відповіді
Що робити, якщо в мене немає електронного підпису?

Щоб отримати електронний підпис, зверніться до будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів, надавши заповнену реєстраційну форму, ваші паспортні дані та номер платника податків. Вартість послуги складає близько 200 гривень, але може відрізнятися в різних центрах сертифікації ключів. Повний перелік таких центрів – за посиланням.


Користувачі Приватбанку можуть отримати електронний підпис безкоштовно у особистому онлайн кабінеті «Приват24» або у відділенні банку.


Електронний ключ до підпису радимо зберігати на знімному носії (наприклад, на флешці).

Як обрати КВЕД?

Не знаєте який код ведення економічної діяльності (КВЕД) обрати? Подивіться приклади.

Чи можна зареєструвати ФОП на загальній системі оподаткування?

Так, для цього виберіть загальну систему оподаткування, коли заповнюєте заяву онлайн.

Якщо ви звертаєтесь до реєстратора офлайн, достатньо надати заяву на реєстрацію ФОПа – він автоматично потрапить до загальної системи оподаткування.

Як обрати групу платника податку?

Якщо ви не впевнені щодо вибору групи, вам допоможе ця стаття та цей тест.

Що робити коли я зареєстрований ФОП/внесено зміни про ФОП/мою діяльність як ФОП припинено, але зазначені відомості відсутні в Єдиному державному реєстрі?

У даному випадку ви можете звернутися до Центру надання адміністративних послуг із заявою про державну реєстрацію включення зазначених відомостей до Єдиного державного реєстру.

Звертаємо увагу, що із зазначеною заявою обов'язково потрібно звертатися, якщо державна реєстрація вашої заяви відбулася до 01 липня 2004 року.

Що робити, якщо мені відмовили у реєстрації ФОПу чи переході на спрощену систему оподаткування?

Повідомлення з причинами відмови ви отримаєте електронною поштою та зможете побачити в особистому кабінеті громадянина. Вам доведеться усунути ці причини, а потім можна знову подати заяву на реєстрацію. 

Зверніть увагу, що заяву про перехід до спрощеної системи оподаткування можна надати не пізніше ніж за 15 днів до початку наступного календарного кварталу.

Чи можу я почати роботу одразу після реєстрації онлайн, не відвідуючи податкову службу?

Після реєстрації вам доведеться зареєструвати книгу обліку доходів. Книга ведеться за вашим вибором  в паперовому або в електронному вигляді (порядок ведення дивіться тут). Також, вам потрібно зареєструвати її у податковій за місцем вашої реєстрації або за місцем реєстрації, що вказано в довідці переселенця.

Чи може хтось інший, наприклад, бухгалтер, відкрити ФОП за мене?

Так, бухгалтер може подати заяву на реєстрацію ФОП в офлайні. Для цього в нього має бути нотаріально посвідчена довіреність від вашого імені.

Мій роздрукований витяг не приймають у держустановах. Що робити?

Витяг, отриманий онлайн й роздрукований з особистого кабінету громадянина є повноцінним документом. Всі державні органи повинні її приймати. У разі будь-яких складнощів, зверніться до чатбота або зателефонуйте на гарячу лінію Міністерства юстиції України за номером: +38 (044) 237 09 96.

Що робити, якщо вказаний час розгляду документів закінчився, а ніякого повідомлення досі немає?

Будь ласка, зверніться до чатбота або зателефонуйте на гарячу лінію Міністерства юстиції України за номером: +38 (044) 237 09 96.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Завантажити
Доступний тільки з Windows 10
Доступно для
  • Windows
6.5%
людей використовує
цей браузер
Apple Safari
Завантажити
Доступний тільки з macOS
Доступно для
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux