Внесення змін про ФОП
Внесення змін:

~ 10 хвилин

Реєстрація:

1 робочий день

Вартість:

безкоштовно

Опис послуги:

Змінити інформацію про ФОП, що зберігається в Єдиному державному реєстрі. Зокрема, внести зміни до громадянства, видів економічної діяльності, контактної інформації фізичної особи-підприємця. Звертаємо увагу, що внести зміни до номеру платника податків (паспортних даних), прізвища, ім'я, по батькові, місця проживання/місцезнаходження наразі доступно тільки офлайн.

Як отримати послугу
Онлайн

1. Вам знадобиться електронний підпис (кваліфікований електронний підпис).

2. Зареєструйтеся чи авторизуйтеся (якщо вже зареєстровані) у кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису.

3. Заповніть онлайн-форму на отримання послуги.

4. Після цього заяву на внесення змін до даних ФОПа буде автоматично надіслано до реєстратора за місцем реєстрації, або місцем проживання, що вказано в довідці переселенця.

Офлайн

1. Вам знадобиться номер платника податків (Реєстраційний номер облікової картки платника податків – РНОКПП) – це те ж саме, що раніше називалося ідентифікаційним номером. Якщо ви не оформлювали номер платника податків за релігійними переконаннями, знадобиться паспорт з відміткою про право використовувати номер і серію паспорта замість номера платника податків або додатку до ID картки в якому є така відмітка.

Якщо ви вже сплатили адміністративний збір, вам також знадобиться чек про сплату.

2. Подайте заяву до Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) або до виконкому міської ради без прив’язки до місця прописки чи реєстрації. Послуга безкоштовна.

3. Якщо ви вносите зміни у номер платника податків, вам потрібна копія довідки про зміну номера платника податків.

4. Якщо ви змінюєте паспортні дані, треба додати ксерокопії першої сторінки та, у разі якщо ви не оформлювали номер платника податків за релігійними переконаннями, також ксерокопію сторінки з відміткою про можливість проводити сплати за серією та номером паспорта або додатку до ID картки в якому є така відмітка.

5. Якщо у вас немає можливості відвідати ЦНАП чи виконком особисто, ви можете надіслати заяву поштою. У цьому випадку перед відправкою вам треба буде засвідчити ваш підпис нотаріально.

6. Завантажити форму заяви можна – тут.

Результат

Статус заяви можна перевірити у кабінеті громадянина. Повідомлення про реєстрацію чи відмову також з’явиться у кабінеті, буде відправлено електронною поштою.

Як тільки зміни будуть зареєстровані в Єдиному державному реєстрі, ви зможете отримати витяг з реєстру в кабінеті громадянина. Витяг має юридичну силу – його можна роздрукувати й користуватися як будь-яким іншим документом.

Наступні кроки

Зверніть увагу!

Якщо ви знаходитесь на спрощеній системі оподаткування та змінили КВЕД, вам необхідно повідомити про це податкову.

- 1 і 2 група єдиного податку - до 20-го числа наступного місяця;

- 3 група єдиного податку - разом із декларацією за квартал, у якому отримали дохід від нового виду діяльності (40 днів з моменту закінчення податкового кварталу)

Для цього подайте заяву онлайн через програму податкової «Єдине вікно» (код форми — F/J 0102003) або надішліть скановану заяву через Електронний кабінет платника податків (розділ - Листування з ДПС). Також ви можете звернутися до Центру обслуговування платників податків за місцем реєстрації.


Якщо ви хочете внести зміни до податкової адреси, змінити групу єдиного податку або систему оподаткування, зверніться до Центру обслуговування платників податків за місцем реєстрації. Перелік центрів – тут.


Якщо ви ФОП, що переходить з 1-ої чи 2-ої групи до 3-ої, ви маєте подати декларацію за період роботи на попередній групі в рік переходу (пп. 296.5.1 ПКУ). Термін подання — не пізніше 40 днів після закінчення останнього кварталу роботи у попередній групі. У декларації вкажіть суму доходу за період до переходу й суму сплаченого єдиного податку.


(Наприклад: Якщо ви переходите до 3-ої групи з IV кварталу 2019 року, потрібно подати декларацію за три квартали роботи у 1-й чи 2-й групі. Зробити це треба протягом 40 днів після закінчення III кварталу, вказавши суму доходу за 9 місяців та суму сплаченого ЄП.)



Якщо ви маєте переплату за податком, який сплатили під час роботи у попередній групі, ви можете повернути гроші, подавши заяву до податкової за цим зразком. Якщо ви хочете використати їх як передоплату майбутніх платежів єдиного податку, подайте заяву за цим зразком.


Також не забудьте надати інформацію про зміну реєстраційних даних банку, в якому відкрили підприємницький рахунок.

Часті питання та відповіді
Що робити, якщо в мене немає електронного підпису?

Щоб отримати електронний підпис, зверніться до будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів, надавши заповнену реєстраційну форму, ваші паспортні дані та номер платника податків. Вартість послуги складає близько 200 гривень, але може відрізнятися в різних центрах сертифікації ключів. Повний перелік центрів –  за посиланням.


Користувачі Приватбанку можуть отримати електронний підпис безкоштовно у особистому онлайн кабінеті «Приват24» або звернувшись до відділення банку.


Електронний ключ до підпису бажано зберігати на знімному носії (наприклад, на флешці).

Чи можна внести зміни онлайн, якщо ФОПу було відкрито в оффлайні?

Так, ви можете внести зміни онлайн навіть якщо відкривали ФОП офлайн.

Чи потрібно реєструвати нову книгу обліку доходів при переході до нової групи платників єдиного податку?

Ні, реєструвати нову книгу обліку не потрібно, продовжуйте вести стару.

Що робити, якщо мені відмовили у зміненні даних ФОПу чи форми оподаткування?

Причини відмови будуть вказані у повідомленні, що буде надіслано на вашу електронну адресу та продубльовано в особистому кабінеті громадянина. Вам доведеться усунути ці причини й після цього — ще раз подати заяву на реєстрацію. 

Зверніть увагу, що заяву про перехід до спрощеної системи оподаткування можна надати не пізніше ніж за 10 днів до початку наступного календарного кварталу.

Чи може хтось інший, наприклад, бухгалтер, замість мене подати заяву на зміни у ФОПі?

Так, бухгалтер може подати заяву на внесення змін у ФОПі в офлайні. Для цього в нього має бути нотаріально посвідчена довіреність від вашого імені.

Що робити, якщо вказаний час розгляду документів закінчився, а ніякого повідомлення досі немає?

Будь ласка, зверніться до чатбота або зателефонуйте на гарячу лінію Міністерства юстиції України за номером: +38 (044) 237 09 96. 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Завантажити
Доступний тільки з Windows 10
Доступно для
  • Windows
6.5%
людей використовує
цей браузер
Apple Safari
Завантажити
Доступний тільки з macOS
Доступно для
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux